gårdagens







Klippte av mina gamla jeans från min tid som väldigt ung hiphopare och invigde de tillsammans med en lång svart tunika och ett par Tracks när jag skulle iväg på studentmottagningen igår. Himla skönt och lagom uppklätt.






en extra bra tisdag











Invigde min blåa sportiga vårjacka som hade hängt oanvänd alldeles för länge här hemma igår, kan avslöja att den kommer dyka upp som prov här till utförsäljningen i helgen om ni är sugna. 

Annars då? Överraskades med världens största och finaste ros av Patric när han kom hem från jobbet igår också. Gjorde verkligen hela dagen ännu bättre. Idag har jag haft min enda lediga dag inom loppet av 11 dagar och har spenderat förmiddagen tillsammans med Ariana. Vi har promenerat i fula kläder och löparskor, ätit lunch på Vigårda, handlat present på Zara och druckit kaffe på Espresso House. Tog även en liten svängom förbi Patrics jobb och höll honom sällskap under lunchen och nu är jag hemma igen för att göra iordning mig inför Lydias studentmottagning som börjar vid fem. 

Lydia är förövrigt min halvfaster, jag är alltså hennes brorsdotter och hon är yngre än vad jag är. Min familjekonstellation på pappas sida är aningens speciell men det kan vi ta någon annan gång tycker jag. 


Puss!







det närmar sig










snyggt skrivbord



















Eftersom att dagen D närmar sig då jag och Patric blir sambos (låter så himla vuxet och gammalt, herregud) har min iver för att inreda eskalerat till en extrem nivå. Jag har egentligen alltid varit förtjust i möbelkonsten men aldrig riktigt haft möjlighet att låta intresset få löpa fritt. Därför är det lite extra roligt nu när jag väl får leva ut den där lilla drömmen om att få leka inredningsstylist. Tyvärr har jag även här, liksom med mycket annat, en tendens att förälska mig i design med alldeles för mastiga prislappar. Som det här skrivbordet. Hur snyggt är inte det? Jag dog lite när jag såg det första gången. Men om man ska få ha något sådär fint så måste man också betala över 30000 kr. Den tanken får ju den eventuella, men otroligt minimala, vinstchansen på trisslotten som ligger oskrapad i min plånbok att kännas ännu mer aktuell. 


Men drömma kan man alltid och någon gång i framtiden kommer jag säkert kunna unna mig något sådant vackert.










beckmans modevisning 1.0



Bilder från Beckmans-elevernas modevisning. Mer kommer de närmaste dagarna men vi börjar såhär tycker jag.






















Det är hejdundrande mycket att göra på jobbet just nu inför den kommande Sample Sale:n som är nu i helgen. Mängden prover som anländer till butiken är chockerande många och vi har knappt plats att hänga alla kläder. Herregud. Blir lite kallsvettig bara av tanken. Men samtidigt ruskigt exalterad, för det är så sjukt mycket fina saker! 

Om ni har möjlighet att svänga förbi butiken i helgen så MÅSTE ni göra det! Det kommer bli fantastiskt! Nej, nu måste jag skicka lite jobbmail och sedan krypa i säng. Imorgon ska jag upp tidigt för att tvätta och träna innan jobbet. 


Puss på er!








läderbyxan


Igår invigde jag mitt senaste tillskott i byxväg och jag kände mig himla fin. Ungefär lite såhär såg jag ut.




Idag är det jobb som står på agendan men innan dess ska jag ta mig ut på en löprunda.

Vi hörs ikväll.

Puss på er!



barfotafötter, jan gradvall, lädertoppar och toffsiga skor



De senaste två dagarna (jag tror att det var två dagar vi hördes sedan sist va?) har varit himla fina och innehållit det allra bästa - sommarvärme, härliga vänner, modevisning, hångel, gräsmattehäng och hårresande podcast-diskussioner. Och lite såhär såg det ungefär ut: 



Patric och jag myste i Humlan en eftermiddag med varsin bok och P var överlycklig över sitt nya bibioteksfynd. Så pass att det till och med blev lite högläsning från en krönika om espresso. Himla bra var den och bästa killen har jag också. Just precis då, när vi låg där i Humlan med solen som gassade på våra bara axlar och Patrics röst som citerade Jan Gradvalls smakfulla ord kunde jag inte annat än känna mig som jordens lyckligaste person. 


Den där somriga stämningen fortsatte när Anna för första gången i år slängde av sig skorna och traskade barfota på asfalten mellan körsbärsträden vid Luma mitt i natten utan att frysa. En gladare Anna har jag nog aldrig sett förut.  




Minns ni att jag nämnde att jag så hemskt gärna önskade att vi skulle få in starprinttopparna och klänningarna i beige? Överexalterad som jag blev upptäckte jag idag att min önskan minsann har slagit in! Tjoho! Så jäkla fint och ett måste i min garderob faktiskt. Åh. 




När jag letade där bland lådorna hamnade mina fingrar på fina Andy men med mockatoffsar istället för skinn. Ihh. Satt som gjutna på mina fossingar och sjukligt fina är det ju så de fick genast hamna på min shoppinglista. Kommer ruinera mig själv som vanligt, men kan faktiskt inte låta bli. 


Nu ska jag bestämma vilka skor som ska få pryda fossingarna idag och sen bege mig ut på stan. Tänker nog slå mig ner någonstans och redigera lite bilder från Beckmansvisningen som jag gick på i tisdags. Visar er sen.
puss på er!





new in - t-shirt







Förövrigt så köpte jag med mig en ljuvlig ny tröja hem från jobbet igår. Ska visa en bättre bild när jag har gjort iordning mig för dagen men först ska jag försöka släpa mannen ur sängen.

Puss på er så länge!



i ett provrum på Acne Norrmalmstorg















Bilder från när jag och min kära man var på Acne Norrmalmstorg en solig eftermiddag och provade fina plagg. Jag föll handlöst förälskad i skinnjackan Stars Short och den kolleidioskopmönstrade kjolen. Håller tummarna stenhårt för att dessa ska dyka upp med resten av sampleleveransen som kommer till Arkivet nu i veckan. Då kommer jag att bli en mycket lycklig flicka. 

Patric provade lite Wall Street-kavajer, en mycket snygg vit skjorta med bästa kragen och såväl en skjorta som en college med t-shirt-ärm. På fötterna slängde han på sig Jonas som jag lyckades fånga på bild. Riktigt snygga måste jag säga, men bäst av allt var nog när han provade McKenzie som är en blå skinnjacka med lodrätt blixtlås och mudd istället för slag. Påminner lite om en bombarjacka, fast figurnära och kort och vi båda kom överens om att den var ruskigt jäkla äckelsnygg och ett måste i Patrics garderob. 


Nu håller vi tummarna på att dessa godbitar trillar in på Archive. Det vore superhärligt!







en anna, en kaffe och en väska
















Igår spenderade jag eftermiddagen tillsammans med Anna. Det började med en ljuvlig sallad från Kura Café på St Eriksplan som avnjöts på en parkbänk mitt i solen i lilla parken på torget och mellan tuggorna diskuterades resedrömmar och semesterveckor. Vi är båda fruktansvärt sugna på att resa utomlands en massa, kruxet är ju det där med tid och pengar. Det är lite brist på båda punkterna hos oss just nu. Men drömma kan man som tur alltid göra.


Efteråt begav vi oss in en sväng till city där vi tog en kaffe på Rigolettos nyöppnade bar och bistro. Vi satt utomhus på gatan på röda vävda stolar med tillhörande runda bord à la Paris och det kändes genast som att vi hade satt oss på ett plan och hamnat i favoritstaden. För ett tag kittlade den där välkända pariskänslan i hela kroppen och jag lät fantasin skena iväg ordentligt där vi satt på Kungsgatan. Föreställde mig vita franska byggnader med tillhörande klassicistiska utsmyckningar, kaotiska trafikanter som tutar var och varannan minut och tjusiga damer i svarta pennkjolar. Att jag sedan blev besviken när jag väl insåg att verkligheten inte överenstämde med bilderna i mitt huvud gör inte så mycket. Det är himla tur att det finns några tillflyktsorter här i Stockholm där man kan få lite Paris-stämning en tråkig vardag.


Då kaffet var uppdrucket tog vi en promenad till NK där vi kikade på lite fina kläder och jag föll handlöst för världens mest perfekta sommarväska. Det stod Linnéa skrivet över hela och jag hade verkligen svårt att slita mig ifrån den. Det är fruktansvärt synd att jag inte har någon anledning att önska mig den eftersom att min födelsedag inte är förrän om ett riktigt bra tag. Men jag får helt enkelt hoppas på att den kan finnas kvar så att den kan bli min någon gång framöver.

Vi provade även lite annat fint, som tröjan jag visade igår, och en ljuvlig klänning från Whyred som också är en riktig sommargoding. Jag har länge letat efter en perfekt funktionell vardagsklänning och så hittade jag den! Den hade dessutom ett mycket mer överkomligt pris än väskan så den får bli min efter löning om jag inte handlar alldeles för mycket prover från jobbet.

Nu ska jag skicka lite mail och sedan ta en promenad.

Vi hörs sen!








ett litet snabbt hej

Mannen har lånat datorn min under kvällen och därför får jag skjuta upp planen på att publicera ett ordentligt inlägg om dagen tills senare ikväll eller imorgon bitti men tänkte att jag kunde dela med mig av något litet så länge i alla fall.
Den här enkla men ack så ljuvliga tröja provade både jag och Anna inne på Filippa K idag och konstaterade att det här är ett sådant typiskt plagg som man bara måste ha i garderoben och kommer använda ungefär hur mycket som helst. En god investering med andra ord. Vanligtvis brukar jag tycka att basplagg både är onödigt och tråkigt att köpa men den här godbiten kan jag nog inte tacka nej till. Synd bara att jag fortfarande har en tendens att räkna in min personalrabatt på allt jag funderar på att köpa och därför blir mäkta besviken när jag inser att plagget inte kommer från Acne.
Men men, det är bara att jobba arslet av sig så ordnar det sig ändå! Har även bestämt mig för att sälja en hel drös med kläder, skor och ytterplagg vilket gör att det känns ännu lite bättre att köpa nytt.
Vad har ni gjort idag då?




70-tal och charlotte gainsbourg






Inspireras av Charlotte Gainsbourg men mjukar till det med lite lockar längst ner. Min nya favoritfrisyr, helt klart.

Nu ska jag mysa en stund med P och sedan käka lunch med Anna.

Vi hörs senare.

Puss!

hurttisdag






Väcktes av ett telefonsamtal från min kära halv fem imorse och låg och pratade med honom i lite mer än en halvtimme medan han väntade på att det var dags att bege sig till tåget hem till Stockholm. Bakom rullgardinen kunde jag urskilja ett ljust och fint Stockholm och när vi hade lagt på var jag alldeles för pigg för att somna om.

Istället drog jag på mig träningskläderna, snörade på mig mina sexiga löpskor och skuttade ut ur lägenheten till de tomma tysta gatorna. Ensam traskade jag i rask takt mot gymmet och njöt av känslan att stan bara är min medan jag andades in den friska morgonluften.

Tränade intensivt i en halvtimme på gymmet tills hela kroppen kändes mör innan jag joggade tillbaka hem. Nu sitter jag här hemma och väntar på att det blir dags att bege sig ut igen. Vid åtta ska jag nämligen möta upp fina Anna för powerwalk och trappintervaller. Himla skön start på dagen!

Vi hörs senare.

Puss på er! Glöm inte att ni kan följa mig på instagram också. Neasennerholt heter jag.



wantie








Den här lilla godbiten är en av ljuvligheterna som har kommit med leveransen av den oändliga mängden med klädfyllda kartonger och min habegär väcktes genast till liv. Visst är det egentligen fruktansvärt otympligt att inte kunna bära den på annat sätt än i handen men jag kan ändå inte låta bli att totalt försöka bortse från det faktumet. Föreställer mig istället väskan tillsammans med mina nya blåa skor, trekvartskorta lössittande jeans, en vit t-shirt och vita solglasögonen en solig sommardag. Åh.

Nej, nu får det faktiskt ta och bli löning så att jag kan köpa på mig nya fina saker och sedan tycker jag att det kan bli sommar och att vår balkong hamnar på plats. Då känns det som att livet helt kommer att falla på plats men visst är vi på god väg!

Nu ska jag sova. Imorgon ska jag upp tidigt för att sticka ut och hurta mig med Anna och sedan äntligen göra mitt efterlängtade besök hos frisören. Ska försöka mig på att vara sådär jobbigt bloggnördig också och knäppa massa bilder på allt tills mitt umgänge tappar humöret. Hehe.

Puss på er och sov så gott!


hand me that dress






Klänning vid namn Celeste från Acne, 7995 kr. Producerades dock enbart i svart men jag håller tummarna för att det ska dyka upp ett prov i färgen på bilden. Då skulle jag vara lycklig.

Förövrigt så är Sample Salen den 2-3 juni hos oss på Acne Archive, Torsgatan 53 vid St Eriksplan. Om ni kommer förbi tidigare kan jag registrera er i kundregistret så får ni en tjusig liten digital eventinbjudan med allt ni behöver veta.

puss på er




baby you're mine







Ni vet att jag länge har letat efter den perfekta platåskon och tror ni inte att jag äntligen har hittat ett par! Dessa skönheter tog jag med mig hem ifrån jobbet igår och använde för första gången idag. De är så otroligt fina till allt som är ankelkort men också vida kostymbyxor, bara ben och styva pennkjolar som slutar mitt på låret. Idag körde jag på kornblå strumpor till men tänker köpa på mig lite andra fina färger att ha till.

Köpte även med mig ett par jeans i bästa modellen Flex som vi precis har fått in. Jag ska visa er de senare. Nu ska jag jobba på mina arbetsprover, skicka lite viktiga mail och annat viktigt fix och trix.

Pusshej!


desert













Hej hopp!

Blev en riktig sen kväll på jobbet så nu är jag lite efterjobbettrött och tänkte mysa ner mig i sängen med lite te och nya avsnittet av New Girl. Fick med mig två urtjusiga saker hem också men de tänkte jag visa ordentligt imorgon bitti.

Bilderna är förövrigt från imorse och tunikan jag har på mig heter
With You New och är min lilla räddare i nöden när det varken finns tid eller ork att vara kreativ.


Puss på er


aqua blue












Hade egentligen en föreställning om att jag skulle skriva någonting intressant i det här inlägget. Ni vet, något med någon form av substans men mitt huvud är inte riktigt med på noterna. Att skriva någonting av mening känns ganska långt borta. Men kan däremot meddela att jag äntligen har lyckats ta mig lite lunchrast och att jag nu sitter mätt och glad på kontoret med She & Him i hörlurarna. Igår spexade jag till mina tidigare helnakna naglar med en lite annorlunda fransk manikyr. Jag tycker faktiskt det blev himla fint men det har redan blivit avskavt.

Vi har även börjat få hit proverna till sample sale:n så just nu är det lite kaos nere på lagret. Lådor överallt. Men det är lite av det härliga med provutförsäljningen, måste jag säga! Den överdrivet stora mängden av kläder som tar upp all ledig yta nere i Katla Grottan så att man får utmana sin klätterkunskaper för att kunna ta sig fram är rätt så charmig.

Men mest av allt är det ju himla roligt att småkika i lådorna och hitta sådant som aldrig har gått i produktion. Ihh. Blir helt exalterad bara av tanken! 

Nej, nu måste jag göra någonting vettigt känner jag. Som att rensa lite på kontoret.

Vi hörs senare.

pusshej!



måndag pånytt













bildkälla: villa-rosie.

Vecka 19 har anlänt (tänk att det redan har gått mer än fyra månader av det här året!) och kommer för min del se ut ungefär såhär:

- jobbar alla dagar förutom torsdag och fredag, vilket nog är tur för annars hade jag nog längtat sönder efter patric hela dagarna då han åker hem till Linköping idag.
- varje ledigt tillfälle måste jag sitta och pyssla med mina arbetsprover. Planen är att ha gjort färdigt tre illustrationer den här veckan (stressen...).
- ska försöka hinna med att träffa några vänner för lite kaffe och prata ikapp allt det vi har missat i varandras liv de senaste veckorna.
- ut och röra på mig varje dag för att bli alert och pigg i skallen. Det behövs en vecka som denna faktiskt.
- försöka att inte dö alltför mycket av längt efter min pojk. Det kan bli svårt men jag får helt enkelt sysselsätta mig till max så att tankarna är upptagna på annat håll.
- gå på säsongspremiären av Trädgården som är nu den 11 - som jag har längtat! Går inte att missa när bästa klubben äntligen öppnar dörrarna igen.

Det kommer nog bli en ganska bra vecka. Eller det hade jag tänkt se till i alla fall!

Vad har ni för planer kära ni?




back, snickarbacken 7 och det där med lugg



Jag har sedan några månader tillbaka haft i bakhuvudet att jag måste ta mig i kragen och besöka Snickarbacken 7 som Ariana har pratat mycket om. Och bättre sent än aldrig tog jag mig faktiskt dit igår tillsammans med Patric, mamma och Axel. För er som inte har hört talas om stället kan jag berätta att det är ett café och butik kombinerat i en betongklädd lokal (älskar't) och drivs av Kaffeverket och Tuss. Det finns två butiker utöver cafét kan man väl egentligen säga. Den ena säljer alltifrån LPs till designerkläder, vintage, krukor, smycken, små fiffiga gamla stormkök och annat smått och gått medan den andra fokuserar på badrum och allt som hör därtill. Jag kunde inte låta bli att pilla på allt samtidigt som jag förtjust drömde mig bort tills dess att jag och P ska börja inreda hos oss. Bara tanken får mig att klappa i händer av glädje.

Rent generellt känner jag att jag har grottat ned mig i inredning före kläder förtillfället. Vill bara införskaffa fint porslin, vackra lampor och krukor i betong. Men det får vänta lite.

Utöver massa inredningsinspiration snubblade jag över en urtjusig väska i rosa lack från Ann-Sofie Back som jag mer än gärna hade velat ta med mig hem. Lyckades dock agera sådär vuxet och ignorera köpbegären och inte bryta mitt sparlöfte som jag har givit mig själv. Klapp på axeln där tycker jag!





Efter ett tag kom Ariana förbi och vi tog en fika innan vi begav oss till Panduro där vi lekte loss innan vi avslutade dagen med lite käk.

Men nu till något helt annat som jag har funderat på i några dagar. Från dagen då jag blev med lugg har jag varit fast besluten i att låta den växa ut på en gång men nu har jag kommit till den punkten att jag verkligen har börjat trivas i frisyren. Däremot tycker jag fortfarande det är störigt att inte kunna få undan allt hår från ansiktet och att det dessutom krävs nycket mer styling än tidigare. Sedan kan jag inte heller ha huvudbonader. Men samtidigt tycker jag att det är himla snyggt...

Så, nu vänder jag mig till er. Jag vet att det inte är världens mest intressanta interaktion men om ni har någon spontan åsikt huruvida jag ska göra får ni jättegärna dela med er!

Men nu ska jag faktiskt ta och krypa till kojs. En arbets- och träningsdag väntar imorgon och då vill jag vara på tipp topp.

Puss puss

today's












Skinnjacka: Acne Rita PSS11
Tröja: Acne Bonny Crepe
Byxor: Acne Lempicka Slit AW11



Nu ska jag iväg och kika loppisen här på Karlbergsvägen och sedan ta en liten sväng förbi söder. En kaffe kommer nog också hinnas med.

Puss på er!



som jag lovade



Det här med att beskriva torsdagens aktiviteter som "bravader" var väl kanske att krydda till sanningen aningen lite för mycket, men nog skiljde sig allt dagen från många andra "vanliga" dagar i mitt liv och man kan väl även säga att den också slutade i något slags emotionellt kaos. Klockan 06.50 ringde alarmet på mobilen efter alltför få timmar av sömn (att ha spelat Canasta långt inpå natten kvällen innan kändes genast som att det var en ganska dålig idé) men hur mycket jag än önskade att jag kunde spola tillbaka tiden några timmar insåg jag faktum och klev upp. Känslan av underkastelse gentemot tiden vibrerade extra starkt och jag gnuggade mina trötta ögon.

Enda botemedlet mot den sinnesstämningen tycker jag brukar vara att kasta lite iskallt vatten i ansiktet och fokusera på allt roligt som kommer att hända under dagen. Då brukar den där mosiga tröttheten liksom upphöra att existera lika påtagligt. Lite frukost fick åka i magen och samma kläder som dagen innan fick klä min kropp och sedan begav jag mig iväg ut i morgonsolen.

Första anhalten denna dag var Kungsgatan 90 där FACE har sin makeupskola. Jag skulle nämligen plåtas för en elevs examensarbete. Det är faktiskt himla trevligt att slå sig ned framför sminkbordet med någon som ägnar all sin tid åt att pyssla med en. Att se sig själv förvandlas från en osminkad rödflammig halvdassig morgontrött tjej (ja, det var så jag kände mig) till pigg, fräsch och porslinshyad, utan ansträgning från min sida, var ganska så gött och kompenserade helt klart mot kliva-upp-ur-varma-sängen-ångesten jag hade upplevt tidigare.




Sminkbord.


Jag blev sminkad i två olika looker; en med naturlig bas med omarkerade ögon och knalligt orangea läppar och en med vit eyeliner, mycket markerade kindben och naturliga läppar. Under den sista plåtningen slängde de även på mig ett rosa streck på höger kindben vilket blev en riktigt rolig effekt.




Toalettbild.


När alla bilder var knäppta och jag hade gjort mitt begav jag mig hemåt i alldeles för mycket hårspray och en lugg som stod rätt upp för att göra iordning mig till jobbet. Dock insåg jag på vägen hem att jag hade lämnat mina nycklar hos karln som självklart inte var hemma utan iväg för att hämta hem vår TV. Jahapp, tänkte jag, och passade på att slå mig ner på Blueberry för lite lunch så länge. Lite illa till mods över mitt underliga hår och halvdana avsminkning fick jag hela tiden lust att förklara mitt utseende för alla runtomkring mig men insåg ganska snabbt hur underligt det skulle vara. Fick helt enkelt låtsas att jag kände mig råcool i min "den där mary-lugg" där jag satt och tuggade min sallad.

Tillslut dök i alla fall Patric upp och jag kilade illa kvickt hem för att hoppa in i duschen och bli mitt normala jag. Sedan var det bara att rusa iväg till jobbet där jag jobbade till stängning. Jag vet inte riktigt vad som hände sista timmen på jobbet men allt blev liksom bara så himla jobbigt, jag var jättetrött, en storm av människor kom sista halvtimmen när jag var ensam kvar och lät mig springa som en idiot upp och ner för lagertrappan. Mitt huvud snurrade och butiken såg förfärlig ut men pricken över i:t var nog ändå när jag helt plötsligt missar nedsänkningen från kontoret ut i butiken som jag har klivit upp och ner för så många gånger. Fallet är snabbt men jag lyckas rädda mig själv med hjälp av några skokartonger och dörren och landar på knäna istället för ansiktet samtidigt som ett högt "sheiße" utropas från min mun.

Mannen som står framför mig tittar på mig och går sedan sakta vidare in i butiken utan att säga ett ord. Jag svär högt i huvudet, känner gråten komma men pressar tillbaka den samtidigt som jag slänger på mitt trevliga säljleende och säger något om hur klantig jag är medan lyckas pressa fram lite skratt. Man måste ju lätta upp stämningen liksom. Fast helst av allt ville jag ju bara sätta mig pladask på rumpan och storgråta. Mina känslor är inte särskilt stabila när jag är matt av trötthet.

Kunderna går tillslut i alla fall och jag gör iordning butiken, gråter en liten skvätt, försöker ruska om mig själv, tänka positivt, det mesta brukar ju ändå sitta i huvudet. Släpar mig hem efter att ha jobbat över lite mer än en halvtimme och bryter ihop i sovrummet där tårarna bara får rinna. Känner mig som en ynklig hulkande jättebebis som ligger där platt på mage med huvudet nergrävt i madrassen men kan inte få slut på det. Tur nog har jag världens finaste kille som kommer och håller om mig, får mig att börja skratta när jag berättar om mitt plattfall och helt plötsligt känns det inte så jobbigt längre. Tårarna torkar och mitt ledsna jag försvinner sakta men säkert. Om det finns någon som kan få mig att må bra i den här världen så är det min man. Han som vet precis vad han ska säga i varje tillfälle och som ger så otroligt mycket kärlek att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. Han som jag alltid vill vara bredvid, som gör mig lycklig. Det är min Patric, och jag kommer aldrig, aldrig att släppa taget.


Idag är jag ledig (min första lediga helg på hur länge som helst) och vi ska ta oss ut på stan och njuta av det fina vädret. Jag kommer självfallet att ta med mig kameran. Jag vet att det har varit lite dåligt på den fronten senaste tiden men idag tänkte jag minsann plåta. Nu ska jag gå och väcka sjuklingen som ligger och sover, så hörs vi sen.

Puss på er!






it's friday, friday, got to get down on friday!



För att citera Rebecka Black denna , eh, vadå? Fredag?



I denna stund arbetar hantverkarna för fullt med att sätta in dörren till vår analkande balkongupprättelse i köket (iiihh) medan jag sitter framför datorn och tar bilder på mig själv såhär innan jobbet kallar. Hade egentligen planerat att lägga upp ett långt fint inlägg om gårdagens bravader men mindes sedan att jag har totalt har glömt att fylla i mina tiduppgifter till jobbet och måste därför kila dit tidigare för att fixa detta, annars blir det ingen lön till mig och det vore alldeles förjäkligt.



Skira crepematerial får skyla min kropp dagen till ära (det är ju trots allt fredag och jag är ledig imorgon!) och efter att jag har pussat hejdå på pojken åker ett plommonlila läppstift på. Allt är från Acne såklart, förutom läppstiftet dåra. När ska Acne börja göra läppstift måntro? En ny affärsidé kanske?

Ha det gött fina ni så hörs vi med mastodontinlägg ikväll!

Puss




valborg





























I måndags var jag i Uppsala och firade Valborg i festivalanda tillsammans med ett stort gäng riktigt bra människor. Solen sken starkt och brände skönt i våra ansikten medan vi kalasade på diverse förfriskningar och tyckte att livet var bra gött där vi satt på våra utlagda filtar i parken.

Eftersom att majoriteten av oss inte pluggar fanns det ingen anledning för oss att stanna kvar i Uppsala under kvällen utan på eftermiddagen klev vå återigen på tåget och begav oss hem till Stockholm där kvällen spenderades hemma hos Anna och Kalle. Det var ett himla bra Valborgsfirande och det där med Uppsala är absolut någonting jag kommer att göra igen!

ps. tror ni förövrigt inte att jag har suttit hela morgonen och skrivit ett långt, detaljrikt inlägg om den här dagen och så bestämmer sig datorn för att inlägget ska försvinna i samband med publiceringen? Jo, precis så gick det till och irritationen eskalerade minst sagt. Men men, inte ska vi vara bittra över en sådan sak. Jag hoppas att ni kan nöja er med kortversionen ändå. Jag tänker i alla fall sticka och gymma nu, det är ju något jag har lovat mig själv - det där med att komma igång med träningen ordentligt igen. Fortsättning följer...




RSS 2.0