min kamera är död och jag dog lite med den





Häromdagen fyndade jag något så rosa som på bilderna ovan i prassligaste konstmaterialmixen, med finaste ryggen och vippigaste underdelen. När jag återigen kan ladda min kamera ska ni få se. Den är himlans tjusig, jag lovar.



solglasögonmani







För mig finns det två designer som jag alltid tycker, lyckas klättra högst upp på designpyramiden för solglasögon - Prada och Alexander Wang. Det knasiga, lekfulla, futuristiska outerspace/willy wonka-temat är något som får mina knän att darra lite lätt av extas varje gång, och jag tycker att dessa två designerteam hanterar det konceptet med bravur! Jag kommer definitivt att försöka införskaffa mig någon av dessa tre skönheter här till våren och sommaren. Kan faktiskt knappt bärga mig.

Bilderna är hämtade från net-a-porter.com och där kan ni även klicka hem dem.

Puss



finally friday




Hoppas ni får en riktigt fabolös fredag!

Puss


red




i röda läppar, 50-talsögon, naket och chiffong sticker jag iväg på spelning.

puss

everyday thoughts av therese sennerholt




Mamma släpper sitt nya tjusiga specialedition set av vykort imorgon klockan 08.00 på hennes webbshop www.theresesennerholtshop.se. Perfekt att ge tillsammans med en fint inslagen present, lämna i brevlådan hos någon som behöver en liten extra knuff i ryggen eller bara sätta upp på väggen för att påminna sig själv om det där som man så lätt glömmer bort.



eufori








Johnny har gjort det igen. Efter att den anländande vårkollektionen presenterades för oss anställda var jag saligt imponerad och min första tanke var att Acne på riktigt kommer kunna konkurrera ordentligt med alla stordesigners och att varje plagg var ett unikt verk som berättade en helt egen historia. Nu har delar av Acnes höstkollektion släppts på style.com och jag, bokstavligt talat, jublade av lycka när jag såg den. Det är fulländad eufori. Jag älskar hur 70-talet har modifierats och använts på ett helt nytt sätt. Jag älskar de klara färgerna, plasten, det grafiska strukturerna, blockfärgerna och de gummistövelinspirerade stövlarna.

Acne har helt enkelt gjort det igen och visar ännu en gång att de platser i toppen av designpyramiden!


new in - orange






Denna knep jag helt spontant idag från Weekdays rea för ynka 150 kr. Jag känner (jag vet) att jag kommer bo i den här enda fram tills vintern bestämmer sig för att försvinna så det var ett bra köp tycker jag. Ni ska få se bättre bilder imorgon kväll.

Förövrigt har jag firat Katja nästa hela dagen idag. Vi åt tårta, drack vin och bubbel (premiärbesök på systemet) och fattade beslut om nyinförskaffade traditioner.

I resten av veckan vankas det jobb och lite annat smått och gott. Jag är ledsen för det usla bloggandet senaste dagarna men det kommer bli roligare, jag lovar.

Puss

måndagslistan


Måndagspepp och inleder med en liten lista.



Vad är den äckligaste mat du vet?
Jag är inte alls särskilt kräsen vad gäller mat och tycker faktiskt om det mesta men någonting som jag aldrig har kunnat, och aldrig kommer kunna, är väl att äta inälvsmat. Bara tanken får alla hår på kroppen att resa sig i obehag. Men sedan tycker jag inte alls om ostron heller eller maräng.

Vad ångrar du i livet (om något)?

Alla de gånger jag mentalt har straffat mig själv för saker som inte ens är värda att lägga energi på. Alla de gånger jag har låtit min oförmöga att säga "nej" gå ut över mina nära för att jag alltid vill ställa upp jämt, jämt, jämt men inte riktigt hinner med.

Vad är det sjukaste rykte som du har hört om dig själv?
Jag har nog varit väldigt besparad med rykten och sådant där onödigt tjafs under min livstid och har svårt att komma på någonting. Om det skulle vara något skulle det väl vara att jag, i ett visst kompisgäng, tydligen framstod som fruktansvärt bortskämd, vilket inte stämmer överhuvudtaget. Jag vet inte varför det blev så. Jag tycker nämligen att jag är så generös och ödmjuk det bara går.



Vad kommer du ha för kläder i vår och sommar?
Jag kommer definitivt spatsera runt i starka färger (helst blått, gult och orange) och inspireras av uniformsvärlden - alltså bära samma typ från topp till tå, såväl både färgmässigt och materialmässigt. Jag har redan planerat en helkroppsläderoutfit som jag nog kommer glida runt i lite alltför mycket i vår.

Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
Det måste vara min dunjacka från Marc by Marc Jacobs som är den första snygga varma jackan jag har hittat som ändå har varit överkomlig prismässigt och en läderväst från Acne.

Har du någon oanad talang?
Jag vet inte om jag skulle kalla det talang egentligen men jag upptäckte i somras att jag har ett litet partytrick som inte så många kan. Jag har väldigt rörliga tår och kan lyfta upp dem i 90 grader när jag står vanligt. Jag kan även lyfta upp dem jättehögt från marken om jag står i relevé (alltså på tå) vilket ser väldigt roligt ut. Annars är jag ganska bra på att fixa dragkedjor som fastnar.



Vad gjorde du i helgen?
Jag har kalasat med jobbkompisarna, pysslat med hästen i stallet, firat Lillemor som fyllde år tillsammans med släkten i Västerås, kört en massa bil, öppnat sena julklappar hemma hos Saga tillsammans med resten av tjejerna, suttit och pratat in till småtimmarna med Vilma och druckit massa te.

Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?

Jag måste sammanställa all info från gamla personalmötet (skärpning) och från det kommande och skicka ut till alla kollegor. Jag måste också lämna tillbaka en bok som är försenad, ägna mycket tid åt mina arbetsprover, illustrera vidare på ett litet projekt och brainstorma över ett annat.

Vad har du på dig just nu?
Långkalsonger, stickade sockar, sovtröjan och en varm kofta.

Senaste låt du lyssnade på?
Den här. Så himla fin.



Bästa skönhetsknep?

Sova, dricka vatten och använda sådana där ögondroppar som gör ögonvitorna klarvita.

Vilken klädstil tycker du är hetast på män?

Oj så svårt! Men måste nog kanske säga desto enklare desto bättre, typ vit t-shirt, skinnjacka och jeans, men då måste man ha rätt attityd också för det är ju där attraktionen ligger. Sedan är ju killar med polotröja aldrig fel, eller i uniform...

Och fulast?
Igelkottsfrisyr eller backslick tillsammans med pikétröjor och chinos.

Vem saknar du?
Alla de personer jag inte har hunnit träffa på länge som Katja, Olivia, Boberg och Juliana.

Om du fick en enda önskan uppfylld, vad skulle du önska?

Att jag kan försörja mig på det absolut finaste som finns - illustrera, mussicera, fotografera och designa kläder. Vilket jag ska göra i en vacker takvåning i någon häftig stad, typ New York eller Berlin eller något sådant.

Vilka tre personer inspirerar dig mest?
Jag finner inspiration överallt ifrån, inte bara människor. Det kan vara hur ljuset ligger på en takfasad, formen av ett träd, en låt, en textrad, en bild eller hur människor rör sig ute på stan.



Bästa filmen någonsin?
Amelie från Montmartre och Det Stora Blå.

Bästa boken någonsin?
Typ allt av Oscar Wilde och Haruki Murakami.

Vilka tidningar läser du?
Brittiska och franska Vogue, Lula, ELLE, Rum, Interview, SvD, Good News Magazine, V och även någon ny lite då och då.

Vad önskar du att du var bättre på?

Att tala flera olika språk och att plåta oftare.

Är du relegiös?
Nope.

Vad är din största rädsla?
Att allt bara ska skita sig och då menar jag verkligen allt, familj, vänner, kärlek, karriär och hälsan. Och att jag ska hamna i 27-klubben.



Vad är det elakaste någon har sagt till dig?
Jag har nog aldrig blivit elakt tilltalad, förutom när jag liten och det bråkades i klassen. Minns inte vad som sades men jag vet att vi nog inte var helt snälla mot varandra en period.

Om du får barn, vad ska du döpa dem till?
Josef, Noah och Lea. De två första är i alla fall helt bestämt för de är mina absolut bästa killnamn.

Om du fick köpa vilken bil som helst - vilken?
Jag har alltid drömt om en gammal, gammal Rolls Royce.

De tre finaste sms som du har fått i år?
Oj, det måste ha varit från mina vänner eller familj. Fick ett superfint sms från Anna för några dagar sedan som var det första jag såg när jag vaknade. Höll på att börja gråta lite.

Lista från Sandra och klicka på bilderna för källor.




magi av brooke shaden






Ni kan titta vidare på Brookes fantastiska bilder här.


fredagspeppen


Det är fredag, haft en toppendag på jobbet och ikväll är det party på schemat. Det tycker jag att vi firar just nu på bästa sätt - nämligen med Ryan Gosling!

Tjohej!






spring, come to me




För ovanlighetensskull har jag börjat längta alldeles förfärligt efter våren och vårmodet och tänker att den kanske kommer lite snabbare om jag går lite vårklädd till jobbet (färgskalan kommer även matcha två av hängen i butiken otroligt bra). Ljust, ljust, ljust ska det vara!

På mig har jag Bonaparte, Oleander och en gammal tunika från SS11 som jag tyvärr har helt glömt namnet på. Oleander-skorna kan ni hitta på Acnes outlethemsida för en billig peng.

Ha en fin dag.

alexander mcQueen ss12








Jag har alltid tyckt att Alexander McQueen kommer in som en frisk fläkt i modevärlden varje år med sina extravaganta kollektioner som inte blygs för att sticka ut, vilket de har lyckats med även det här året. Varenda plagg är som ett litet konstverk i sig och visar upp en otrolig fantasi - att kliva in i McQueens värld är som att hamna i ett futuristiskt, helknasigt men skirt och elegant rymdsamhälle - och lyckligtvis tycks idéerna aldrig ta slut. Om jag hade möjligheten skulle jag mer än gärna leva med i den fantasin och enbart skrida omkring i vackra McQueen-klänningar.


inredningsinspo















Bilderna har jag hämtat från Lotta Agatons portfolio (hon har gjort styling) och ni kan läsa hennes blogg här.

Sitter och  dagdrömmer över hur jag vill att mitt framtida hem och kontor/ateljé ska se ut och utopin vore att hitta en stor takvåning med milshögt i tak, takfönster, gamla romantiska dörrar, kritvita väggar, fönster med industristukatur och slipat betonggolv. Jag skulle ha vackra tavlor på väggarna, grafiska visdomsord lite överallt, små träfigurer, rostiga metallkandelabrar, svarta dörrar med silverhandtag, lampor lite överallt och tidningshögar som nattduksbord. Självklart skulle det också finnas ett stort kraftigt träbord i mörkt, mörkt trä och en gigantisk garderob som är uppdelad i skor, klänningar, byxor och tröjor och har ett extra utrymme för mina absoluta favoriter. Några provdockor skulle också få vara en del av utsmyckningen, sådana där tjusiga från Stockman.


nyårsfirande: andra delen


Kom på att jag totalt har glömt er att visa bilder från andra halvan av nyårsfirandet (skäms!) men här kommer det i alla fall!


Efter att ha varit på Teater Giljotin åkte jag ju till Le Bar Rouge för att fira med den här peppade filuren och Saga och Nora. Jag kom till baren 8 minuter i tolv. Fick svepa en fruktig shot och sedan skynda ut igen på skeppsbron för att titta på fyrverkerier och skrika "gott nytt år".


Men innan dess skulle det tas nyårsbild, det blev bara en faktiskt och det på Stina. Hon vill att 2012 ska fyllas med bubbel och fotografering. Låter inte helt fel tycker jag!


På skeppsbron var vi minst sagt inte ensamma. Det var peppade människor överallt!


Inne på Le Bar Rouge fick vi tillhörande nyårsattiraljer innan vi skyndade ut. Ni vet, tutor och minipoppers och sådant där kul! (Stinas bild).


Skuuumpa! Tolvslaget närmade sig. Dags att korka upp flaskan. Nora var otroligt pepp som ni ser.


Saga var också exalterad men tycktes mest se ut som jungfru Maria på alla bilder. Fin är hon i alla fall!


Nedräkning! Bara några sekunder kvar nu. (Stinas bild)


Och så small det, och hela himlen glittrade, folk ropönskade varandra ett gott nytt år, smällare smälldes, champangeflaskor poppades och det sprutade konfetti lite överallt. Precis som ett nyårsfirande ska vara. (Stinas bild)


Efter att ha svept champangeflaskan begav vi oss tillbaks in på Bar Rouge där vi drack drinkar som liknade bröst, mer skumpa, absinth och annat gott. Där spenderade resten av natten och firade in det nya året på bästa tänkbara sätt.




illustrerande




Jag är ledsen att jag trakasserar er med mina mönstermonsterillustrationer just nu men eftersom att jag inte har gjort så mycket annat än att jobba, träna, teckna och titta på dokumentärer de senaste dagarna har jag inte mycket annat att visa er förtillfället.

För att på något vis berättiga det här monsterberoendet kan jag avslöja att jag har stora monsterillustrationsplaner och därför är det mer än välkommet, från min sida, att totalt nörda in på dessa små figurer. Ska bli spännande att se hur länge det kan ploppa ur mönster ur min hjärna innan det tar totalstopp...

Nu: Kaffe och arbetsprovsplanering.

Puss


mönstermonster


Säg hej till mitt lilla mönstermonster som jag började knåpa ihop imorse innan jobbet och fortsatt med nu på kvällen. Han är ännu inte färdig men nu börjar jag bli lite för trött för att komma på fina mönster så pysslandet får fortgå imorgon. Nu är det sängen som kallar.



God natt.


bland skuggorna



Mobilbild.

Ni kan ju följa mig på Instagram också, det är ju en kul grej och jag mitt konto heter neasennerholt.

Puss



tinker tailor soldier spy




































Igår bjöd min kära Vilma mig på lite bio vilket var ett perfekt avslut på måndagen tycker jag. Efter att ha mycket gott om Tinker Tailor Soldier Spy beslutade vi oss för att se den och ja, den var riktigt, riktigt bra! För det första var fotot tokigt snyggt, färgsättningen var alldeles perfekt 70-talig och kostymen var hur stilig som helst men skådespeleriet och handlingen var även det i toppklass! Filmen har omtalats som tämligen komplicerad och utan vidare handling men jag måste säga att jag inte alls uppfattade det så. Det enda som krävs för att man ska förstå filmen är lite uppmärksamhet och fantasi.

Det var i alla fall en film helt i min smak och jag gick därifrån både inspirerad och nöjd. Om ni har möjlighet tycker jag absolut att ni ska se den.




bionatt




Tunika och byxor från Acne.

Ha en fin kväll.



minns ni?










Tecknar tungor och lyssnar på unga pojkröster i nostalgiska 90-tals-melodier. Inga gör det bättre än Take That och Savage Garden.

Jag har plockat ut mina pojkbandsfavoriter i form av en spotifylista som ni kan hitta här och för er som inte har spotify så ser listan ut såhär:









morgonsyssla




Började dagen med att rita den här flickan. Vanligtvis brukar jag sitta med blyertspennan innan och skapa en grund som jag sedan fyller i med tusch men idag struntade jag i det och köre på med tuschen på en gång och det gick ju faktiskt ganska bra det med.

Ja, nu ska jag faktiskt ta och lägga mig eftersom att jag ska upp tidigt för att teckna och gymma innan jobbet.

Sov så gott.

blue valentine











En av mina favoritfilmer med Ryan Gosling. Se den om ni inte har gjort det.


all acne






Slängt på mig anständiga kläder och ska nu ut och lyssna på lite musik på Malmen tillsammans med Vilma, hennes Sebastian och min vagel.

Ska be Vilma ta bättre bilder på kvällens utstyrsel som jag kan visa sedan.

Ha en fin kväll (det är ju trots allt lillördag).


kept under your spell


gvzXqL on Make A Gif, Animated Gifs

Klicka. Lyssna. Njut.






in love with you






Läderjackan Rhonda från Acnes Resort 2012 och jag är handlöst förälskad. Kom till mig.


snake




Work time.


grön och eldröd




Idag gick jag till frisören och blev tjusigt eldröd i håret. Känner mig lite som Ariel, speciellt i ljuset då mina ögon får för sig att bli gröna. Det är ju aldrig fel.


bagpipers inn


Häromkvällen mötte jag upp några vänner på den australiensiska, irländska, skottska (?) puben Bagpipers Inn precis nedanför mig här i Vasastan. Alla som arbetar där pratar engelska och vi diskuterade huruvida de var enbart engelsktalande eller om de bara gjorde det för stämningens skull (de verkade faktiskt förstå när vi tilltalade dem på svenska) men vi kom aldrig riktigt fram till något. Trevligt var det i alla fall och ölen var tydligen god. Jag tyckte mest om pubatmosfären med hyllorna med prydligt uppställda rader av spritflaskor, den mörka träiga inredningen och de tjusiga ölkranarna eftersom att jag inte är så mycket av en öldrickare själv.

I alla fall, såhär såg lite av kvällen ut innan jag fick alldeles för ont i magen och gick hem för att sova.















photo diary 120107


























Igår fick jag helt plötsligt ledigt från jobbet så istället spenderade jag hela dagen tillsammans med Vilma som kom hem från Paris sent igår kväll. Vi tog oss till Fotografiska där vi mer eller mindre roade oss hela dagen. Kön utanför Fotografiska var ofattbart lång så när vi väl kunde komma in var vi igenomfrusna och kom snabbt överens om att en fika skulle göra sig gott innan utställningarna, sagt och gjort, köade vi återigen uppe i cafét, om än lite varmare den här gången. Vilma åt räksmörgås och jag lyxade med latte och vi fick en lugn, stilla och barnfri sittplats i galleriet (score).

Sedan tittade vi på Nick Brandts utställning, Aitor Ortiz och Margaret M. de Langes innan vi återigen mötte kylan och prompt promenerade till centralen genom mysiga gamla stan för att åka hem och dricka te.

Förövrigt har Nick Brandt-utställningen blivit förlängd till måndag på grund av dess popularitet så om ni inte har hunnit se den än tycker jag att ni ska passa på att göra det då.



natten kallar




Ikväll: Försöka sova bort magsmärtorna och illamåendet. Imorgon: Publicera ett redigt inlägg om idag.

God natt

att "tjejsamla" är att samla lite sådär lagom, halvdant, anspråklöst, kvinnligt, ni vet


I mitt stilla, avslappnande bloggströläsande stötte jag på en upprörande nyhet som har gått upp i flitig debatt hos många kvinnliga bloggare och jag kan inte annat än själv ge mig in i debatten och upplysa detta, för mig, chockerande förändring. Språkrådet har accepterat, alltså godkänt, ordet "tjejsamla" som ett giltigt ord i svenska språket. Att "tjejsamla" innebär alltså att man samlar lite halvdant, lite sådär lagom ni vet. Återigen appliceras det kvinnliga könet i ett mindervärdigt sammanhang och jag kan faktiskt inte låta bli att bli annat än förbannad. Ursäkta, men har vi precis inte klivit in i år 2012? Vad hände med utvecklingen? Jag trodde att vi arbetade oss framåt för ett mer jämnställt samhälle och inte tvärtom.

Nej, det här är faktiskt INTE okej och jag undrar vilka ouppdaterade människor det är som sitter i språkrådets kommité och fattar sådana här beslut. Ni borde bytas ut. Punkt slut.



hey







120106








Igår var jag ute på stan och trängdes bland alla shoppingsugna människor på NKs rea med målet att återigen fylla på badrumsskåpet med lite skönhetsprodukter. Jag är ju väldigt förtjust i Kiehls ansiktsprodukter men den serien jag använder nu har en acnebekämpande effekt och lite väl stark för min känsliga hy i det här kalla klimatet. Därför var jag på jakt efter något mildare och återfuktande. Jag fick med mig en fuktighetskräm som känns otroligt mjuk och skön mot huden och en ansiktsrengöring i samma serie.

Kunde inte låta bli att svänga förbi MAC-monitorn för att kika på lite läppstift och hittade en rosa ljuvlig liten sak och en neutral läppenna. Tog en liten vända förbi Åhléns också där jag köpte strumpbyxor och ett underbart blått nagellack med namnet "Aqua Blue" vilket genast får mig att längta bort till korallrev i något tropiskt land med klarblått vatten.

Att resa iväg långt bort vore väl ändå något...



new in - dots




Tog ju en sväng förbi rean på Acne Norrmalmstorg igår och fick med mig två fina grejer, bland annat den här prickiga lilla skjortliknande kreationen som jag invigde idag på jobbet. Tänkte visa er lite annat nytt och fint imorgon också.

Puss så länge

längtan just nu




Väntar och väntar på att mitt hår ska bli riktigt långt igen. Då skulle jag kunna ha sådana här långa hästsvansfrisyrer och göra jättestora ballerinaknutar mitt på huvudet. Det är så himlans synd bara att det tar en så'n tid...


for those dancing feet




Alice Silk



Adina Stretch



Julie



Audrey Silk

Lite tjusiga skor från Acnes Resort 2012 som jag mer än gärna lägger beslag på. Jag kan väl egentligen kort och gott säga att hela SS12 kollektionen ger mig rysningar av välbehag och jag ser fram emot att börja fylla garderoben med de ljuvliga kreationerna. Kan faktiskt avslöja att dessa skönheter här ovan redan har trillat in i butikerna så om ni är sugna tycker jag absolut att ni ska svänga förbi flaggskeppsbutiken på Norrmalmstorg. Om inte för att titta på skorna så kan ni likväl kika på rean som pågår just nu. Eller så kommer ni till mig på Archive och kniper 3 plagg till priset av 2.


kreatima










Idag svängde jag och mamma förbi Kreatima för att skaffa ordentligt med ritmaterial. Fick med mig hem två ritblock, fixeringsspray, fyra blyertspennor, fiberspetspennor, färgpennor, ett träpennfodral, moleskine-anteckningsbok och suddigum. Bra grejer helt enkelt!




frukosttips




Jag är ju en sådan där person med massvis av matöverkänsligheter vilket har tvingat mig att bli relativt påhittig i köket. Speciellt vad gäller frukostarna eftersom jag i princip inte kan äta någonting av det som de flesta svenskar har för vana att duka fram till frukostbordet. Jag tänkte därför att jag kan dela med mig lite goda alternativ för oss allergiker.

Idag testade jag på någonting helt nytt och bakade ett gluten och mejerifritt bröd med hög proteinhalt. Det var otroligt enkelt, gick snabbt och smakade faktiskt riktigt bra! Det enda du behöver är 6 ägg, 1/2-1 dl kokosnötsmjöl alternativt glutenfritt jyttemjöl, 1,5 msk olja och kryddor.

Du gör såhär:

Blanda ihop äggen, oljan och kryddorna i en bunke. Du kan välja om du vill använda hela äggen, bara äggvitor eller några hela och så vidare. Äggulor har bra med vitaminer så jag slängde i några stycken. Vilka kryddor du vill använda är självklart också frivilligt, jag hade i massvis med kanel och kardemumma och lite salt såklart. När du har blandat ihop detta har du i mjölet och rör tills det blir klumpfritt. Sedan är det bara att olja en form, hälla i lite sesamfrön istället för ströbröd, i med smeten och sedan grädda i ca 20-30 minuter i ugnen på 175 grader, beroende på om du har varmluft eller inte.

Ät med valfritt tillbehör och njut!

Puss


planerar 2012.





































Har suttit och skrivit ner mina förhoppningar, mål och drömmar det här året och genast känns det som att jag återigen har någonting att greppa i den dimma jag har irrat omkring i den senaste tiden. Allt jag behövde var helt enkelt att sätta mig ner med anteckningsboken och skriva ned alla mina tankar och idéer. Det fick mig att inse att röran i mitt huvud snarare har varit en illusion av trassel än ett riktigt kaos.


the french doggie








Den här lilla filuren sprang omkring mellan alla bordsben och människoben på Bar Rouge igår när jag var där och åt lite födelsedagsmiddag tillsammans med några vänner. Jag tycker att han borde vara där varje gång, det blir liksom ännu lite trevligare och franskt då.

Och förresten, glöm inte bort att ställa frågot hörrni. Ni har till imorgon på er.

Pussen



sjuttonpunktfemtiosju




Foto och redigering av mig.



birthday present











fotograferat av Katja
redigerat av mig.




HAPPY BIRTHDAY TO ME


Idag går jag ifrån att vara en gammal tonåring till att bli ung vuxen och ska fira dagen genom att fika med några vänner, äta middag på Le Bar Rouge med några andra vänner och gå och fixa min egen lilla födelsedagspresent som jag ska ge till mig själv. Det här året tycker jag ska, liksom Johnny och Kate, bada i champange och porträtteras i en mängd vackra bilder. Jag vill också avancera på jobbet, resa runt i världen, träffa nya människor och ha mer tid för mina egna, dansa hela nätterna långa, åka på festival, utmana mig själv, ställa ut fotografier, börja fotografera analogt, ta upp ridningen igen och bara njuta av livet som 20-åring!


Bild på Moss och Depp av Annie Leibovitz.

Puss!

saga





Bilder från imorse.





ett avslut och en ny början 1.0


Jag hade mitt livs bästa nyårsfirande det här årsskiftet. Egentligen var jag helt opepp på att fira nyår den här gången vilket är väldigt olikt mig, men det kanske egentligen var det som gjorde att jag hade det så fruktansvärt bra. Kvällen började med en liten opretentiös, men väldigt god, middag hemma hos Katjas syster Maja tillsammans med Katja, Maja (såklart) och Katjas Peter. Jag skyndade dit direkt efter att jag hade stängt igen fina butiken och firade i vardagssmink och ofixat hår, men det gjorde faktiskt ingenting, även fast jag brukar gilla att spexa till det lite vid sådana här tillfällen.

Hos Maja åt vi som sagt och drack en hel del bubbel. Katja gjorde sig fin och Peter var extra tjusig i egenknuten fluga. Tyvärr fick kameran ligga kvar i väskan under middagen så jag tycker vi hoppar direkt till kvällens stopp nummer två!


Efter att vi ätit och var mycket nöjda och glada begav vi oss till Teater Giljotin på St Eriksplan. Vi skulle nämligen på en liten nyårsfesttillställning och det var så himla flott! Det var bord uppdukat mitt på scenen och blåa lampor som lyste upp de vita väggarna och alla hade tagit med sig en massa god mat. Vi kom lagom till efterrätten och fick varsin Panacotta, som förövrigt var helt ljuvlig, i handen när vi kom in.


Katja och Peter.


Jag fick också vara med lite på bild även fast det var jag som höll i kameran mest.


Det dansades och dracks lite mera bubbel. Jag, Elina och Katja vill ha en ordentlig fest här någon gång. Det vore fantastiskt!






Det blev en ganska kort visit för mig på Teater Giljotin även fast det var hur trevligt som helst. Berättar mer sedan i nyårsinlägget nummer två.

Nu ska jag kika på film en stund och dricka te. Ska nog måla naglarna eftersom att jag vill vara lite fin imorgon. Det är ju trots allt min tur att fylla 20 då.

Puss






















RSS 2.0