fredagsfrukost














Efter en löprunda med blytunga ben som inte riktigt ville samarbeta den här morgonen var det extra gott med frukost när jag väl kom hem igen och lämnade regnrusket utanför. Det fick bli keso, äpple, nötter, bär och kanel tillsammans med pepparmyntste och ett kokt ägg.





love white




bildkälla.


Vaknar fruktansvärt tidigt i vanlig ordning och vet inte riktigt vad jag ska sysselsätta mig med denna morgon. Efter lite funderande fram och tillbaka beslutar jag att det är lika bra att ta löpträningen såhär på morgonkvisten innan jobbet eftersom att jag ska på födelsedagskalas under kvällen. Därför laddar jag just nu med kaffe, banan (smaskigt!) och mängder med vatten för att vakna till liv och orka ta mig rundan runt med en någorlunda bra tid.

Det är himla skönt att ha kommit igång ordentligt med träningen igen. Som gammal "dansare" är jag egentligen van vid att träna flera timmar om dagen men de senaste månaderna (=sjukt lång tid) har träningen inte alls funnits där egentligen. Det märks tydligt såväl på min fysik som på mitt humör. Men nu är det äntligen ändring på det och jag är på väg tillbaka till mitt välmående jag, vilket känns riktigt bra.

Så nu ska jag snöra på mig löpskorna och sticka ut i den friska morgonluften. Vi hörs sen.

Puss




den perfekta byxan




bildkälla.

Ankellånga och blockfärgade. Kan inte riktigt bli bättre tror jag.




det där med skor, fötter och ergonomi alltså.




foto och redigering av mig.


Den senaste tiden har jag seriöst funderat lite över min skosituation, eller snarare fotsituation, jag traskar ju allt för jämnan runt i klackar i olika varianter och har dessutom gjort det så pass mycket till en vana att platta skor känns otroligt underligt. Däremot är inte mina fötter särskilt överlyckliga just nu, kan kort och gott säga att de verkligen har sett ljusare dagar. Oavsett hur fantastiska alla mina högklackade skor är så går det inte att ignorera det faktum att de i princip dödar mina små fossingar. Men samtidigt vill jag inte ha helplatta skor för då kan jag inte använda vissa av mina kläder (ett otroligt löjligt lyxproblem, jag vet, men fortfarande ett problem).

Därför tänker jag mig ett par snygga platåskor, föredragsvis någon broguevariant som kan underlätta såväl mina fötters som min garderobs tillvaro litegrann. Jag har hört rykten om en variant som ska finnas på Romwes hemsida men jag är idel öra för nya förslag.

Så, om ni har något hett tips i frågan får ni gärna skriva det i kommentarsfältet. Vore ju himla fint det!

Puss


not just a bag











Enligt mig finns det egentligen bara en, eller möjligtvis två (är ju svag för Prada), modehus som alltid, alltid lyckas med sina väskkollektioner och det är självklart Céline. Just nu är jag lite extra förälskad i väskorna ovan som är från vår/sommar-kollektionerna. Dör faktiskt lite av behag när jag ser dem, synd bara att prislapparna eldar upp plånboken. Men någon gång ska jag minsann unna mig en sådan här skönhet.



dagens detaljer











Hej hopp! Nu sticker jag till jobbet!

Puss


anna inspirerar



Igår eftermiddag mötte jag ju upp två av mina bästa personer för att äta sen lunch och strosa lite i den nya gallerian, Mood, som har öppnat i gamla Salénhuset mellan Regeringsgatan och Norrlandsgatan. Jag och Anna var först att mötas upp och medan vi väntade på Ariana slog vi oss ned på en utomhusterrass (balkong?) i gallerian och njöt av den ljumma vårluften. Samtidigt passade jag på att ta lite bilder.



Annas Kalle hade överraskat henne med att spontanköpa ett fantastiskt fint armband som Anna har gått och trånat efter ett tag som hon stolt visade upp. Jag är inte mycket av en smyckestjej egentligen men när Anna visade mig det här armbandet första gången på NK så föll jag pladask för det. Lite avundsjuk blev jag nog allt när hon glatt visade upp det igår, men mest glad såklart eftersom att jag kan få titta på det så ofta jag vill numer!





Rodebjer.




Anna är himla snygg i de här tjusiga solglasögonen från The Row som hon nyligen införskaffade sig. Jag, å andra sidan, ser mest bara ut som en tant i dem, vilket nog är tur för henne för annars hade hon nog inte fått ha dem för sig själv, hehe.




hej, såhär långt hår vill jag ha...



source.


...fast rött då.


vit kappa och sjöjungfruhår



















Foto av Anna och redigering av mig.

Idag har jag skaffat mig både en ny vit vårkappa från Rodebjer och nyfriserat hår så nu känner jag mig himla fint Ariel-aktig. Jag har dessutom verkligen märkt att det som lockar mig allra mest just nu färgmässigt är vitt och blått. Det känns som en vinnande färgkombo i mitt liv just nu.

Och angående mötet som jag nämnde imorse kan jag säga att det gick himla bra och att jag numer är modell för Mikas. Dock enbart people-avdelningen eftersom att jag varken har längden eller kroppen för något annat men det gör mig verkligen ingenting! Det är ju ändå ett roligt extraknäck tänker jag.

Imorgon ska jag hoppa in på Acnes nya damavdelning på Åhléns vilket ska bli riktigt roligt! Jag har inte jobbat Åhléns förut så det ska bli spännande att byta miljö. Dessutom är det alltid kul att få jobba lite med vårkollektionen också, så om ni inte har annat för er så tycker jag att ni ska komma förbi, säga hej och kika lite på allt fint!

Puss









me and my cap





Nu sticker jag och nya kepan ut på ett gäng ärenden. Har ett spännande möte i eftermiddag som jag ska berätta mer om efteråt, än så länge vill jag hålla det för mig själv.

Kameran får följa med hela dagen så en uppdatering kommer under kvällen men om ni inte orkar vänta tills dess kan ni ju alltid följa mig på instagram där jag, så kreativt, går under namnet neasennerholt.

Puss och hej!





en eftermiddag med Dario












Jag och Dario har haft en riktigt planlös mysmåndag som kom att innehålla lunch på Djurgården, en färjtur, promenad på gatorna i Gamla Stan, vin på Bar Rouge och slutligen kaffedrickandes i soffan hemma hos Ariana. En alldeles lagom oproduktiv dag och nu är jag helladdad inför morgondagens aktiviteter!




saga



För ett tag sedan firade vi ju älskade Saga på sin femte födelsedag och tjugonde levnadsår med middag och kalas som avslutades med filmvisning hemma hos mig. Underbara, pyssliga, omtänksamma och kärleksfulla Stina hade ju tagit sig tiden att sätta ihop en hyllningsvideo till det fantastiska födelsedagsbarnet. Här nedan kan ni se resultatet och Stinas blogg kan ni läsa här.




puss på er


new in






Kornblå keps från Monki.



Bästaste bästaste Haruki Murakami. Första boken i 1Q84-trilogin som jag ännu inte har läst och jag är fast enbart efter några få sidor.





mouche








Varför inte? säger jag och räddar finnsituationen med en fakemouche.



söndag och sommartid

















Min första lediga söndag på flera veckor är äntligen här. Jag tycker egentligen att det är himla trevligt att jobba på söndagar för alla brukar vara på gott mod och skönt söndagsavslappnade men jag brukar ändå inte låta bli att avundas mina kunders söndagsledigheter lite då och då. Det är ju trots allt något visst med att vara ledig på söndagar. Jag tror att det beror på att staden liksom tar som ett långt andetag efter en hektisk vecka och bara slappnar av, blir sådär alldeles lugn och stillsam och inte vaknar till liv förrän framåt lunch. De flesta strosar runt planlöst, äter brunch länge, länge, går på museeum och förbjuder sig själv att hetsa. Hursomhelst tycker jag att det är himla trevligt att få vara en del av söndagslediga Stockholm i dag (dessutom har det ju slagit om till sommartid!).

Ungefär såhär tänker jag att min dag ska få se ut:

- snöra på mina löparskor (otroligt underskattat sköna att traska i) och strosa lite på stan, kika i lite butiker, göra lite ärenden och kanske köpa en ny Haruki Murakami-bok.
- sätta mig på något café, dricka kaffe, läsa och teckna lite.
- åka ut till lilla Manne, pyssla, dona och ta en lång uteritt.
- svida om till träningskläderna och antingen ta en uppfriskande löprunda eller ett skönt yogapass.
- ha lite söndagsmys med en bra film, god mat och hemmaspa.

Vad ska ni göra idag?

Puss

chloé









Inviger vårkappan från Chloé idag. Hon är ren och skär perfektion.


alice








Tror ni inte när jag har lovat er tjusiga bilder från gårdagskvällen att mitt minneskort bestämmer sig för att gå sönder? Och då inte i form av att de behöver omformateras eller så, utan rent fysiskt. En plastbit har på något mirakulöst vis lossnat och lämnat ett gapande hål i det pyttelilla kortet som av självt då har hamnat i skrivskyddat läge. Självklart var även mitt andra minneskort i hemmet ute på Värmdö och omöjligt att nå. Frustrationen!

Ja, så jag fick helt enkelt leka instagramnörd och bara plåta kvalitetsbristande bilder med mobilen. Men men, man taget vad man haver så att säga.

Här ovan har ni Alice iaf efter att jag hade sminkat och klätt färdigt. Egentligen hade jag tänkt styla hennes hår (och mitt för den delen) i en milshög frisyr men tiden fanns inte riktigt till så jag sparar det till bildidéen jag tänker fotografera nästa vecka (kan berätta mer om den lite senare).

Idag är det jobb och The Strindberg Project som står på schemat. Det sistnämnda är en föreställning på Dansens Hus som spelas av mina älskade favoriter i Cullbergbaletten och har skapatsi samarbete mellan dansarna och koreografen Tilman O'Donnel. Ni kan läsa mer om själva föreställningen här.

Trots att jag är oerhört exalterad över att återigen få sitta i stolarna på Dansens Hus och avnjuta något som jag älskar innerligt mycket är jag rädd för att en del av mig kommer att implodera till något tomt och ödsligt. Jag vet att det finns en risk att saknaden efter att utöva dans kommer att gripa tag i mig, kväva mig och tillslut få mig att tappa fattningen totalt där jag sitter bland åskådarna i mörkret. Om jag ska vara ärlig så skrämmer det mig lite. Dansen har ju varit mitt liv i så många år och jag förstår nästan inte mig själv när jag klippte av det livet plötsligt. Jag har faktiskt inte den blekaste aning om det var någonting bra eller inte.

Hmm. Vad förvirrad jag gör mig själv nu. Lika bra att sluta skriva och fokusera på annat innan jag leder ut mig alldeles för långt på krångliga tankevägar utan slut.

Hoppas att ni får en fin lördag i alla fall!








sminket






Snart är jag färdig med min make för kvällen, bara svarta läppar och lite andra detaljer som saknas!


fredagsinspo





Ikväll är det födelsedagsfest i dubbel tappning med temat drama som gäller och jag kommer naturligtvis att gå all in. Ni ska självfallet få ta del av såväl stylingen som själva festen i fråga, men nu är det en hel del som måste göras innan dess.

Dock kan ni hålla utkik här i eftermiddag då jag kommer uppdatera lite från stylingprocessen.

Puss och hej!


minimalism








work in progress








vlHen3 on Make A Gif, Animated Gifs







god morgon




Bild från igår innan jag stack hemifrån för att fira fina Lu.

Hoppas ni har sovit gott och vaknar pigga, glada och förväntansfulla inför den ljuvliga vårdagen!

Jag tänker inleda den här eminenta torsdagen med kaffe och lite arbetsprovspyssel så vi hörs helt enkelt lite senare.

Puss


hej vår och allt som kommer därmed





Vilken underbart härlig dag jag har haft idag! Jag har bara omgivit mig av härliga personer från morgon till kväll som får mig att må så himla bra. Jag har ätit frukost med Stina, promenerat runt på Djurgården och suttit ute på en brygga och lapat sol med Anna, ätit hemlagad lunch, druckit Corona och varit på Bukowskis och kollat konst och jag kan inte låta bli att bara traska runt med världens största flin på läpparna. Nog har jag allt blivit en sådan där retligt positiv jäkel som mitt forna bittra jag kunde få såväl magkramp, yrsel och illamående av. Fast det är ganska trivsamt må jag säga.

Jag tänker nog fortsätta att vara såhär glad och ännu bättre kommer det faktiskt att bli, och det alldeles, alldeles snart... ihh!






bukowski, jeans och kalas








Har promenerat på Djurgården hela dagen med Anna och har precis svängt förbi hemma en snabbis för lunch och klädbyte innan det bär av till visning på Bukowski, födelsedagskalas och JC-event.

Kameran får självklart följa med!

Puss


dagens detaljer










en kväll på scandic grand central






























Foto och redigering av mig.

Spelningen var helt magisk. Shpresa och Daniel är absolut några att hålla utkik efter i framtiden, ett skivkontrakt borde precis bara stå och lura runt hörnet!

Har filmat en hel del också som jag kommer att publicera så fort det är färdigredigerat.




white ladies






Ska iväg och lyssna på Arianas kära systers spelning på mysiga Scandic Grand Central. Av ren slump tänkte har vi båda klätt oss i vitt (bättre bilder kommer).




Arianas blogg kan ni hitta HÄR.


Puss



pysselstuga






Efter en mycket produktiv morgon innefattades en tidig morgonpromenad i snörusket, storstädning av sovrummet och badrummet samt garderobsrensning har jag nu slagit mig ner i vardagsrummet med en kopp te och skissblocket framför mig. Egentligen känner jag mig inte särskilt inspirerad just nu men det brukar komma när jag väl sätter igång och om inte är det ändå ett skönt sätt att vila hjärnan lite på.

I eftermiddag är ett gympass inplanerat (=döden för min, för nuläget, väldigt ovältranade kropp) och senare ikväll ska jag till Grand Central där en vän ska ha spelning. Det ska bli riktigt roligt!

Ja, det är väl läget just nu. Kommer väl antagligen uppdatera lite work in progress-bilder under dagen.

Hej så länge!


get it together




Bild från imorse.


Har inte särskilt mycket att skriva om just nu eftersom att jag enbart har spenderat dagen med att vika jeans, snacka med kunder, sälja kläder och fixa och trixa på hängen men tänkte att jag kunde bjuda på några bra låtar istället.

Jag lyssnar mest på den här, den här och den här just nu. De är fina de, så tryck på play och njut.




fashion diet







om jag kunde, skulle jag springa över världen för dig.





<3.



crazy sunday





Vilken dag vi hade på jobbet idag! Det var fullt ös hela dagen igenom och vi sprang upp och ner för lagertrappan stup i kvarten, men kul hade vi! Kunderna var helmysiga de med, som vanligt. Lyckades ta mig ut på en liten 15 minutare på eftermiddagen innan stängning för att andas lite men annars har det varit full fart.

När kunderna hade gått hem och butiken var efter-stängnings-fixad begav jag mig ut på outforskade marker (=Smedslätten i Bromma), där jag var hembjuden på lite söndagsmiddag hos Franziska. Det kändes himla lyxigt att komma dit, bli placerad vid bordet med ett glas rödvin medan Franziska huserade i köket och lagade till en ljuvlig liten söndagsmiddag för två. Det där med hemma-middagar är lite lätt underskattade må jag säga, det är ju himla trevligt faktiskt och något som jag vill göra oftare i framtiden (även jag ska agera värdinna någon gång, jag lovar).

Hur har er söndag varit?

Puss

happy sunday!













details





Att låta skjortkragen sticka fram över kappans halsskärning gör mig lite extra glad en grå dag.



södermalmsvatten














Under eftermiddagen, efter att ha tagit en vända ut till hästen på Värmdö, mötte jag upp Lu för en promenad genom stan. Det slutade med att vi hamnade nere vid Hornstulls Strand där en dimma låg över vattnet och gav en mycket vacker och mystisk ton. Kamerorna plockades upp och jag lekte lite med oskärpa och djup.

Tillslut blev ju stackars fingrarna helt sönderfrusna och vi smet in på Vurma där vi värmde oss med kaffe och varm choklad och diskuterade livet. Himla mysigt. (Fick även en alldeles fantastiskt fin nyhet i dag som gjorde mig supervarm och lycklig i hela mig, och det gjorde ju det hela ännu lite bättre. Men mer om det någon annan gång.)

Hur spenderade ni den här härliga men något blåsiga fredagen?



it's friday god damn it!








god natt





och en bra låt på det.



ten to six






Jobbar ute i Barkarby på Acne Outlet i dag tillsammans med Stefan. Drar på jobbkläderna och smilbanden and off we go!


en mitt-i-veckan-klädsel













Foto: Alice
Redigering: Jag


Såhär har jag druckit kaffe på Kaffebaren och traskat runt i det ljuvliga vädret på söder tillsammans med Alice idag. Saknar egentligen ett par vita byxor för då hade looken varit fulländad men de har inte kommit ännu (ser fram emot det så mycket!) Trivs i alla fall himla bra i nya skinnjackan!










Rita PSS12






Den här skönheten införskaffade jag mig igår. Den är helt magiskt fin.



morgontrött och allt där till









God morgon finisar. Här sitter jag i gosetröjan i soffan och ser solen lysa genom fönstret men jag är så fruktansvärt trött att jag håller på och velar huruvida jag ska försöka sova någon timme till eller inte. Jag vaknade 05.19 av en bröstoperationmardröm (hur konstigt?). Drömde att jag av någon underlig anledning hade opererat implantat och att stygnen hade spruckit efteråt och att det både var otroligt smärtsamt och blev jättefult. I ren panik var jag tvungen att kolla mina bröst och kände en sådan otrolig lättnad när jag insåg att det bara var en dröm (note to self: kolla aldrig, aldrig någonsin mer på plastikdoktor 90210).

Eftersom att jag inte kom i säng förrän någon gång efter midnatt igår skulle det vara bra om jag sov någon timme till även fast det tar emot otroligt mycket att lägga sig nu när vädret är så fantastiskt som det faktiskt är. Men det är nog ändå bäst.

Har en himla fin liten sak att visa er sedan när jag vaknar.

Puss så länge.


pure perfection












let's talk HIV




































Efter en lång jobbdag tog jag mig, tillsammans med min kära vän Dario, till Fotografiska för att närvara vid en välgörenhetstillställning kallad Let's talk HIV med syftet att både visa stöd åt de drabbade samt samla in pengar till arbetet att motarbeta sjukdomens spridning i Sverige och runtom i världen. Under kvällen auktionerades diverse skänkta konstverk ut till kvällens ändamål och det var en livad, mycket underhållande tillställning som lyckades locka mig och Dario att lägga bud på ett fantastiskt Lars Wallin-fotografi med tillhörande klänning men tyvärr klättrade priset lite väl högt. Men det kändes i alla fall bra att vara med och trissa upp priset en aning även verket fick hamna i någon annans händer.

Efter auktionen var det dags för karismatiska och alldeles otroligt gulliga Loreen att inträda scenen med sin hårresande pipa och närvaro. Och oj, vad bra hon låter live! Jag blev helt till mig! Fantastiskt snygg var hon också i outfiten hon införskaffade sig hos oss imorse på jobbet, minus skorna då som hon köpte av mig tidigare.

En himla, himla trevlig kväll och jag är jätteglad att fina Loreen föreslog att jag skulle komma förbi!








work hard






Nu sticker jag till jobbet i det fantastiska vädret (11 grader och solsken, hej vår jag älskar dig!).

Ha en finfin dag!



nu är det bokat

























Den 31 juli sätter sig jag, min bror och min far på planet och flyger långt bort till Afrikas östkust för att spendera 10 dagar i Kenya. Några dagar kommer att spenderas på Lamu island som är en liten ö utanför Kenyas kust där bilderna här ovan är tagna, och resten av dagarna kommer vi ägna oss åt det jag drömt om i så många år, nämligen safari.

Åh! Jag kan faktiskt knappt tro att den drömmen ska få gå i uppfyllelse, och det om bara några månader! Det är så mycket bra grejer som kommer att hända det här året att det nästan är ofattbart. Ihi! Jag tror minsann att jag är lite av världens lyckligaste just nu, och bättre kommer det faktiskt att bli!

Jag vill typ bara omfamna hela världen och låta alla få smittas av den glädjen jag känner just nu. Det vore så himla fint.

Puss på er!








suktar efter




Färg. Väska. Milano.


Bilden är hämtad härifrån.



20.16




Foto av Jimmy Backius

Efter en mycket intensiv jobbdag med högt tempo tänker jag faktiskt inte göra annat än att ligga raklång i soffan framför tv:n med oändligt många tekoppar som sällskap. Kanske låter jag melodifestivalen agera kvällsunderhållning eller så tittar jag på något annat. Jag får se helt enkelt.

Vad ska ni göra den här lördagkvällen?

Puss

heading out









Acne all the way.



metallic maniac






Nytt nagellack från Mavala. Silver I do love you.

Eftermiddagen/kvällens schema ser ut på följande vis:

- fika med Linnea
- ffter Work på huvudkontoret med jobbet.
- vin med Gabbe.
- kåken med Anna och Jennie.

Bra grejer helt enkelt. (premiäroffentliggör mina blåa läppar kvällen till ära, reaktionerna ska bli spännande)






blau






Införskaffade mig ett blått läppstift från Hatt & perukmakarna idag. Tänkte att om jag överhuvudtaget ska kunna leva upp till rollen som läppstiftsdrottning så måste jag ju även äga något i de blåa nyanserna och därför fick den här kornblåa följa med mig hem. Nu känner jag mig nöjd och glad!





back to the ocean




























Foto: Alice
Redigering: Jag


Idag är jag helblå och flickig. Blusen, kavajen, halsduken, skorna och kappan är från Acne och kjolen kommer från Cos.





min stundande lokalisering









hurra hurra hurra





Hurra för alla människor som gör skillnad där ute! Hurra för alla som vågar stå upp för sig själva och människorna runtomkring sig! Hurra för alla de som kämpar för någonting, såväl det lilla som det stora. Hurra för jämställdhet och humanism. Hurra för internationella kvinnodagen!

Nerbäddad i soffan sitter jag just nu och skickar en hel del viktiga mail samtidigt som jag nostalgitrippar till tonerna av det här gamla albumet och njuter av solstrålarna som silar igenom de vita tunna gardinerna. Idag är jag ledig och ska alldeles strax göra iordning mig för att ta mig ut i det fina vädret för en promenad. Kameran, ritblocket, anteckningsboken och datorn får göra mig sällskap så att jag, när jag har hittat något mysigt litet café att slå mig ned på, kan arbeta med mina arbetsprover för Berghs.

Livet är allt bra härligt just nu!

Vad ska ni göra den här eminenta torsdagen?

Puss


birhday bash @ obaren


































I tisdags firade en mysig liten skara människor älskade Arianas födelsedag med drinkar och vin på Obaren. Det var en himla trevlig liten tillställning och grattis igen finaste Ariana!



7 mars


































Idag var en sådan där finfin mor-dotter-dag som man måste unna sig lite då och då tycker jag. Vi inledde dagen med en stadig frukost på Blueberry och en kaffe på Mellqvists innan vi tog oss ner till city för att strosa i lite butiker. Vi kikade på lite vårnyheter och jag hittade en tjusig väska på Whyred som absolut kan vara en väskkandidat i jakten på den perfekta vårväskan men också lite annat färgglatt och fint i klädväg. Tog även en sväng förbi NT och hälsade på Anna som jobbade i sina nya fantastiska Nubia-byxor. Visst är hon himla fin? Till dem har hon en blus som heter Shining och ett par ljuvliga klackar med namnet Alice.

Efteråt svängde vi förbi COS och kikade på vårkollektionen. Fanns en himla massa fint faktiskt och jag plockade nog på mig allt färgglatt som fanns i butiken och ockuperade provrummen länge, länge. Blev tokförälskad i en korall/rosa/vit outfit som jag plockade ihop och skulle mer än gärna ha tagit med mig hela kalaset hem men vuxen, som jag försöker vara, beslutade jag att jag skulle fundera över saken. Ni vet, ge det en extra eftertanke som vuxna människor förväntas göra. Så, jag gick därifrån tomhänt trots att det kliade hysteriskt i köpnerverna. Tog åtminstone lite bilder på det jag provade så att ni inte går miste om det helt.

Vi hörs mina finingar.

Nu ska jag ta en liten tupplur så att förkylningen försvinner och sedan åka ut till pållen.

Pussochhej









.




Sitter just nu och redigerar bilder från dagen. Det kommer snart ska ni se.


1.18







status nu


Till min stora förtvivlan vaknade jag med golfbollsstora ögon, ett bultande huvud och en tokbrinnande hals imorse vilket har resulterat i att jag princip har sovit hela dagen. Har klivit upp lite då och då för vatten, toabesök och smsbeklaga mig lite till mannen som är på andra sidan jorden men annars har jag legat raklång, ihopkurad och snevriden i sängen eller soffan med slutna ögon.

Men efter att ha ätit lite middag och hinkat juice och vitaminbrus känner jag mig ganska mycket bättre. Däremot tänker jag nog faktiskt försöka sova för natten nu ändå (sömn ska ju vara den bästa medicinen). Kravet att vara frisk imorgon är ju ganska så stort. Tid för sjukdom finns liksom inte riktigt i mitt liv.

Pussåhej


älsklingarna










Här är bilderna på skönheterna som jag lovade. Åh, de är så himla himla fina!




smakprov

Visar innehållet efter jobbet.
Ha en strålande söndag fina ni!
Puss

acne



Hej!

Då min kamera har givit upp och legat död de två senaste dagarna (läs: batteriet är slut) var det inte mycket mer att göra än att använda den välkända mobilkameran hela dagen idag (jag hoppas ni inte blir alltför besvikna på kvalitén). Därför tycker jag att vi tar en liten titt på tiden jag spenderade på vår kära flaggskeppsbutik efter att ha lunchat med Anna.

Då alla vårplagg har dykt upp i butikerna (både pre och main) blev jag himla sugen på att prova lite godingar. Sagt och gjort hamnade jag i en provhytt med framför allt underdelar men också lite annat smått och gott. Vi tar en titt!


Här bär jag en transparant blus med slitsad rygg och runda kragar som heter Joy och en kort, vid läderbyxa med resår i midjan vid namn Nubia Short Lea, färger heter Pale Green. Egentligen ville jag prova den långa varianten (Nubia Lea) men den fanns inte inne just idag och fick därmed nöja mig med kortisen för dagen. Måste erkänna att jag faktiskt blev ganska så förstjust i den korta varianten också, kan vara grym att kombinera med ett par andra byxor under, exempelvis en vit vid eller en kortare oversize-jeansmodell eller bara ett par bara ben när vädret tillåter.


Här har jag bytt ut byxan mot en ljuvlig liten vippig kjoldröm med det passande namnet Romantic Print. Absolut något jag kan tänka mig att bära i vår. Det där med att klä sig rätt så flickigt och feminimt känns tämligen lockande (men självklart med någon provokativ liten tvist, något annat går jag ej med på!). Denna är också himla fin till blusen dessutom (snälla vår, kom nu).


Åh, nu kommer vi till en av mina absoluta favoriter - Astair Lux! Det är en vid (med betoning på ordet vid), kostymbyxa i en materialmix som skapar ett fall med en otroligt behaglig (varning för gåshud och fnitterattacker) tyngd. Tog en liten svängom i butiken och bara stornjöt av denna fantastiska kreation, åh. Jag kommer med all säkerhet att bära de här byxorna, en vit blus och mitt senaste inköp vita inköp hela våren. Ge mig, vitt vitt vitt!




Behöver jag säga mer än att klänningen heter Baby? Tror inte det va, ni förstår redan att jag dog lite typ fem gånger om när jag provade henne.


Ja, ni förstår kanske att det var ganska så trist att glida i mina egna kläder efter att ha skridit runt i bedårande Baby ett bra tag men bortsett från det är jag riktigt förtjust i själva uniformslooken. Det är enbart kläder från höstkollektionen men skorna (som inte syns men är vinröda och heter Avalanche) och tunikan som heter With You Desert finns på Acne Archive. Där kan man fortfarande fynda grejer från höstkollektionen (himla bra grej!).

Nästa anhalt blev NK där jag äntligen blev överlycklig ägare till världens bästa lilla accesoar. Den ska jag visa imorgon bitti, men nu ska jag sova för i helgen väntar långa arbetspass.

Puss



RSS 2.0